תסמונת "הדודים מאמריקה" (גרסת הקיץ)
- Netta Kunik
- לפני 4 ימים
- זמן קריאה 2 דקות
השבוע, עם פרוץ השלום בארץ (לפחות בינתיים) סוף סוף לחצנו על כפתור ההזמנה וקנינו כרטיסי טיסה לקיץ.
פתאום, ברגע אחד, הראש שלי עבר למוד אחר לגמרי. מוד שכולו ניסיון להיזכר איך זה מרגיש להסתובב בתוך 200% לחות במשך כל היממה, להפנים מחדש את העובדה שלא צריך ג'קט בערב (אפילו לא ליתר ביטחון), ושלמשך כמה שבועות המדים הרשמיים שלי הולכים להיות אך ורק כפכפים, מהבוקר עד הלילה.
יש משהו פסיכולוגי מוזר בריטואל האריזה לקראת נסיעה לארץ. זה לא סתם עוד טיול; זה ניסיון פיזי כמעט בלתי אפשרי לגשר בין שני יקומים מקבילים שנעים על צירים נפרדים לחלוטין. מצד אחד, הציפייה המטורפת, החיבוקים, והגעגוע. מצד שני, תחושת הזרות הדקה הזו שמחלחלת בכל ביקור מחדש. הריצה בין פגישות ומפגשים, ההבנה שהחיים שם המשיכו והשתנו בזמן שלא היינו, ושגם הבית הוא כבר לא לגמרי אותו הבית, כי גם אנחנו השתנינו בזמן הזה.
ובין כל המחשבות והלחות שמחכה לנו, מתחילה המשימה הלאומית של כל ישראלי בחו"ל: תסמונת "הדוד מאמריקה".
איך מצליחים להביא פיסה מהחיים שלנו כאן, משהו שירגיש הכי מגניב ואישי, אבל לא ישקול טון במזוודה ולא יעלה הון?
השנה החלטתי לפצח את זה עם רשימה מדויקת של מתנות שהן שיא הסטייל, מינימום במשקל, והרבה אופי. אם גם אתם על מזוודות (וכפכפים), הנה המדריך שלי למתנות המושלמות מהדודים באמריקה:
הטרנדים שלא שוקלים (כמעט) כלום
כדי לסגור פינות לחברים, לילדים ולנוער, הלכתי על האקססוריז המובילים של הרגע:
בקבוקי Owala: ה-טרנד הנוכחי בשלל שילובי צבעים ומהדורות מוגבלות. יתאים לילדים (שלא מאבדים את הבקבוק כל יומיים) , נוער ומבוגרים.
בייסיק מיוניקלו (Uniqlo): הבגדים והאקססוריז שלהם תמיד קלאסיים ובסטייל יפני נקי, מתקפלים קטן, שוקלים מעט ובאיכות מדהימה.
צבעים וטושים של קריולה (Crayola): לילדים בארץ האריזות הענקיות או המיוחדות שיש רק כאן הן תמיד חגיגה צבעונית וכיפית.
כוס של סטארבקס: דווקא הכוסות הפשוטות שנותנות הרגשה כאילו הרגע יצאו מסניף סטארבקס אמיתי הן הכי מגניבות (וגם שוקלות הכי פחות). אפילו לא צריך ללכת לסניף, אפשר להזמין אותן מאמזון .

הטאץ' של יוסף הסוחר
אחת הרשתות האהובות עליי כאן היא טריידר ג׳ו (ידעתם שבכל סניף יש עובד שתפקידו לצייר את כל השלטים בחנות באופן ידני?) זה אחד המותגים היחידים שעוד קשה להשיג מחוץ לארה״ב כיום. חלק גדול המוצרים שלהם כשרים (למי שזה חשוב לו) והאריזות בגודל ידידותי למזוודה בניגוד לקוסטקו, למשל, ככה שזו אחלה מתנה להביא לארץ.
מה אורזים? את התבלינים המפורסמים (ה-Everything But The Bagel הוא חובה), חטיפים ייחודיים, או פשוט את שקיות הבד (Tote bags) המעוצבות והרב-פעמיות שלהם, שהפכו לפריט אופנה מבוקש. (ואם הצלחתם להשיג את השקיות החדשות שיצאו השבוע, בצבעי פסטל ועם פסים אז בכלל הרווחתם!)

הכי אישי: פיסה קטנה מהעמק (ומהסטודיו שלי)
בסופו של דבר, הכי מרגש אותי להביא איתי משהו שנולד אצלי בסטודיו, ומביא את הווייב המקומי בצורה הכי מדויקת ואישית שיש:
מחזיקי המפתחות של ערי הסיליקון וואלי הם מזכרת סופר מעוצבת, קלילה ומלאת אופי מהיומיום שלנו כאן.

לוח השנה המשולב: המתנה המושלמת לסבתא ולמשפחה בארץ. הדרך הכי יפה (ומעוצבת) לשמור עליהם מסונכרנים איתנו, כדי שיידעו בדיוק מתי הילדים בחופש, מתי יש לנו חג ארוך ומתי אפשר לתפוס אותנו בלי לנסות לחשב את הפרשי השעות של הלימודים.

אבל האמת היא שכל החפצים האלה הם רק התירוץ. בסוף, לא צריך שום מתנה. הדבר היחיד שחשוב זה לשבת יחד, לצחוק, ליהנות מהרגע ולצמצם בשנייה אחת את כל המרחק של האוקיינוס שהפריד בינינו כל הזמן הזה.
שתפו אותי - מה הפריט שתמיד מבקשים מכם להביא איתכם מאמריקה?ומה חובה לעשות כשמגיעים לארץ?


תגובות